Reklama

Clear Sky naplno na Radeonu 4870

Odpůrci ATI dokáží být také také divocí: předkládám průkazné video výkonu HD 4870 v druhém S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky. Režim enhanced full dynamic lighting (DX10) měl být se všemi detaily naplno (bez anti-aliasingu) na single kartách nehratelný, ale s posledním patchem a novějšími ovladači Catalyst jej v 1680 × 1050 px Radeony HD 4850 a HD 4870 zvládají. Tento graf nazvali někteří podvodem (na základě výsledků jiných webů se starší kombinací verze hry/ovladače Catalyst):

Proto přikládám právě pořízené video prokazující plynulost na Radeonech HD 4800 ve zmíněném nastavení:

Nezobrazuje-li se vám video, stáhněte si přímo FLV soubor (18 MB)

Jak vidíte z narychlo a neuměle natočeného videa, na Radeonu HD 4870 1024 MB hra v onom náročném nastavení běhá v okolí prvního tábora od 29 do 50 fps. S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky je jedinou hrou z nově testovaných TOP7 her, která jde v nejnáročnějším nastavení lépe Radeonům, další hry jako Crysis: Warhead, Fallout 3, Far Cry 2, Left 4 Dead, Call of Duty: World at War a Dead Space jsou zatím více či méně na straně GeForce. Na výkonu ovladačů pro Stalkera musí zapracovat nVidia, na výkonu v dalších hrách naopak AMD.

Reklama

Vše si dovolím zakončit citací jiného komentáře pod posledním ožehavým článkem:

Až spousta lidí přestane brát ATI, nVidii a jejich produkty jako potencionální objekty lásky, to se hodně lidem uleví.

Aktualizace: nakonec opravdu byly výsledky Radeonů v pořádku, ale GeForce s ovladači 180.48 jsou na tom také podobně a muselo dojít k podstatné opravě výsledků s výkonem v DX10 enhanced full dynamic lighting režimu (bez AA, s anti-aliasingem zůstává výkon na všech kartách nedostatečný, na GeForce jsou propady o trošku vyšší než na Radeonech).

Tagy:

Komentáře

sestava

neni uvedena treba sestava, na ktere to jelo - stilecka je plynula tak 40 a vejs ... a kdyz se tam hrac rychle otocil, tak klesly FPS na 20. (poznamka : Clovek nehraje jenom tak, ze stoji a rozhledne se nebo de pred sebe, ale strili coz je na FPS take casto znat, nemluve explozich, ci jinych efektech)

Re: sestava

Video má (pomocí záběru na GPU-Z) potvrdit to hlavní: přítomnost jednoho HD 4870 v systému, následně nastavení hry a pak už jen to, že v průměrná fps mohou odpovídat těm z grafu v testu (to byl předmět sporu). Jinak i pohled na tento počítač a vlastnosti ukázal, že je tam opravdu sestava z tabulky v testu

super plynulej pohyb, ja

super plynulej pohyb, ja bych rekl ze tady ATI nVidii uplne prevalcovala, cvicne jsem to zkusil v Dx9 - GTX260 a ma to asi 17fps, skutecna tragedie...

Re: super plynulej pohyb, ja

DX9 pod XP jsou rychlejsi nez DX10 pod Vistou???
To bych radeji zustal pod DX9 teda...

Re: super plynulej pohyb, ja

DX9 + XP jsou samozřejmě rychlejší než DX10 a Vista.. DX10 je mnohem náročnější (i když jak u čeho, ale vždy o kousek je).

Tohle jen ukazuje, že nejde jen o optimalizaci enginu, ale i ovladačů.. otázkou je, jestli se zase neoptimalizovalo někde, kde se myslí, že to nebude vidět. :D

Re: NENECH SE MYLIT

A podivej se u sebe na stiny paprsku slunce a srovnej to s videem. NA VIDEU ZADNE SVITANI NENI :)

Re: NENECH SE MYLIT

A stíny jsou tam z čeho? Není to jen úplný úsvit, toť vše. 

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY

Jelikoz mi pan Jahoda porad blokuje ucet, zkus si dat novou hru,vyraz za prvnim ukolem na rozhlednu a az se vratis,zacne slunce zapadat. Chvili pockej, pokochej se krajinou,podivej do oblohy a pak pri zapadani a ubyvani paprsku uvidis narust fps podobne(ne-li vice) jako je to na videu. Odzkouseno u me.

PS:ONY prave ty paprsky jsou tak velmi narocne, konkretne nejvice nastaveni SUN RAYS, ktere, kdyz slunce zapada, se ve hre deaktivuji,tzn. jako by byly off.

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY

Na videu slunce nezapadalo. Takže pořád nechápu pointu a zřejmě deaktivuji i tento účet, dokud nedojde k uznání, že v původním předmětu sporu jsem měl jednoznačně pravdu. 

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY

Budte si jisty, ze s prispivanim koncim, az se vyresi tento spor(pak mi bloknete co chcete). Chci jen pobidnout ostatni aby se zapojili a poznali na ci strane je pravda. Ja pri prochazeni v nastaveni MAX A POCKANI SI na zmizeni paprsku, dosahuju na full skore 40-50+fps(1920x1080 jeste ke vsemu) pri podobne prochazce na gtx260(192) jako vy take.

Paprsky ve hre vypadaji takto:
http://www.pcgameshardware.com/&menu=browser&image_id=889587&article_id=...

A pokud chcete sazku,tak ANO - ALE o 10 000, kvuli 1000 tam vazne jezdit nehodlam, vemu muj pc a predvedu jak mi to v te vasi prochazce lita plynule na MAX take a zadnych 10,5fps.

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY

Vraťte se k tomu, o čem jsme se přeli původně, co mě vyprovokovalo dělat tohle video. Zdá se, že předmět přesouváte zcela jinam. Nicméně i ta plynulost na GTX 260 v tom nastavení, které píšu, by mě docela zajímala, můžu poprosit o stejné video, jaké jsem předložil já? (bez přerušení GPU-Z, nastavení hry a následně fps v táboře). Netroufnu si tvdit, že to není možné (třeba s nějakou kombinací ovladače, OS či ještě něco dalšího je), ale pro začátek bych to chtěl opravdu vidět.

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY

Btw, co se týče výkonu GeForce s Enhanced Full Dynamic Lighting (DX10), tak to české zastoupení nVidie reportovalo hned s vyjitím testu na centrálu. Na odpověď, či případnou opravu v ovladačích, se zatím čeká.

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY

Ano - dostanete naprosto stejne video, ale v sazce jak ste navrhl! O zadnem presouvani predmetu nekam jinam nemuze byt ani rec, ja zpochybnuju test v rozliseni 1680x1050 jako celek a timto videem ho zpochybnim zcela urcite.

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY

Já už s vámi moře času diskuzí a tvorbou videa ztratil, jste na řadě s dokazováním alespoň toho nepřímo souvisejícího, co jste uvedl. Stále čekám (a možná i další čtenáři, co to sledují) na podobně průkazné video.

Návrh sázky zní pořád stejně (a platí i pro vašeho kamaráda, či druhé já, co HD 4870 prý vlastní): v nastavení, které jsem měl na screenshotech v testu, verzi hry a se zmíněnými ovladači  a v rozlišení 1680 × 1050 px bez AA platí naměřená fps u Radeonů, jak jsem psal. To byl původní topic, to bylo to, co jste nazval jako fake a o co jsme se měli sázet (samozřejmě, než jsem přišel s průkazným videem a začal jste hledat něco jiného). O přesně popsanou situaci v tomto odstavci a původním testu se můžeme vsázet klidně o 10 000 Kč. Stejně tak vám předvedu, že se zmíněnými ovladači na dané konfiguraci ze stejné save pozice běhají GeForce kolem těch 10 fps.

Jestli bude ve vaší další reakci další snaha přesunout to jinam nebo jiný úhybný manévr, deaktivuji opět ten účet, protože by to nikam nevedlo.

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY

Samozrejme,nastaveni ktere tam mate je sice max-ale v tom vasem savu SE NEPROJEVI (je to jakobyste chtel pozorovat slunecni paprsky v noci,takze detaily muzete klidne deaktivovat a vyjde to cca stejne)

A jen tak mimochodem mate tam piratskou verzi hry.(ta lebka v malem okenku pri nacitani hry vpravo dole)

Dokazu vam vse na videu,zadny strach.

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY

To s plynulostí na GeForce GTX 260 216 Core s DX10 a maximum je naprostá hloupost. Dělám nyní na tom samém testu, jen v více hrami ... a na geForce GTX 260 Core 216 není tato hra plynulá a FPS klesá někam k 10 ... aby byla hra vůbec hratelná a fps stouplo nad 40, musel jsem nastavit globálně medium!

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY

Ajeje nechces se vsadit taky ? :) (do zitrejsi pulnoci to bude predlozeno)
Popr. muzu predvest v Praze driv

POKUD TO TESTUJES,MUZU POSLAT IHNED SAVY A MUZES TO VYZKOUSET!

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY

jaky savy? Jako uložený pozice? To si děláš prdel.

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY

taky mam ten pocit... mozna nasel jedno misto ve hre, kde to opravdu trochu jde :D My chceme bench aspon screen a ne nejaky save.

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY

Presne tak,podivej se dolu,je tam odkaz - pokud mas gtx260 NASTAV VSE NA MAX BEZ AA DX10. A CHOD SI KOLEM TABORA DO ALELUJA, save je z podobne pozice jako predkladal Jahoda.

Majitele slabsich karet mohou vyzkouset take,pro zajimavost.

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY

Tak čekám že se ozve někdo kdo to zkusí, já každopádně tuhle hru kupovat nehodlám a vlasntě mám spadeno jen na jednu z těch "TOP 7" testovaných a to Fallout 3. Ty ostatní za to asi nespojí.

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY

zkusím a uvidím, ALE my se zde bavíme od Enhanced DX10 nastavení, doufám ...

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY

Samozrejme :) diky
Zkus ale pocist jeste par prispevku nahoru,tam zduvodnuju proc se tak deje
(pokud je takovy stav ve hre,je to jako byste nastavil sun detaily na off-hodne zhruba receno)

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY

-

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY

on ma fakt pravdu s tim efektem, prakticky kazdej kdo to hral si toho mohl vsimnout, najednou proste klesnou fps klidne i o 10 dolu, mozna i vic a v urcite denni dobe to jede o 100% lip, protoze ten efekt je nefunkcni a vyplej.Na druhou stranu, nedokazu si predstavit, ze by nekdo delal test u stejne hry na jednom savu pro jednu kartu a na druhem pro jinou kartu.kdyby nekdo chtel muzu vecer dodat video s GTX260 kdyz je to slunce nahore, ale jen Dx9, do Vst se me lezt nechce

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY

HLAVNE BACHA AT TE JAHODA NEBLOKNE! :)
Pokud sou videt slunecni sajny anebo ne,je to zkratka na vykonu velmi znat.

A s tim prakticky kazdej, kdo to hral...souhlasim
a ne kdo jen vylez z baraku a machruje tady prokazatelne na cele kolo

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY

Nedá se nic dělat, bude to na založení dalíšho účtu. Když se někdo neumí chovat....

Rekapitulace:
- yut napsal, že můj test v Clear Sky je fake
- jako důkaz poslal starší výsledky jiných webů, kde měly Radeony také 10 fps
- já jsem videem prokázal, že při mnou udávaných podmínkách Radeony (a tedy, že nepodvádím, z čehož jsem byl siláckým projevem yuta nařčen)
- od yuta došlo k menší změně taktiky a teď už se nepře o to, že by tam Radeony nemohly jet 30-40 fps (vůbec mu neberu nic o aktuální hodině v času Stalkeru), ale o to, že zase pro změnu GeForce tam jedou taky tak (alespoň v jeho podmínkách)
- momentálně čekáme na průkazné video od yuta (kdybych měl reagovat se stejnou podezřívavostí, tak bych jistě vytáhnul něco jako, že potřebuje čas na střih a další úpravy), které může ale dokázat jen to, že v jeho podmínkách (OS, verze ovladačů a další možné faktory) to půjde
- to mě možná následně donutí udělat stejné video jako s Radeonem, ale tentokrát s GeForce a definitivně rozprášit tvrzení, že je graf z testu fake
- výsledkem by měla být v každém případě omluva za silná slova mr. yuta a kromě moře zabitého času sekundárně (v případě, že yut prokáže, že to na GF taky jde kolem těch 30-40 fps) také podnět k hledání, proč to v mých podmínkách tak neběželo

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY

Video se prave zacina uploadovat, seckejte:)

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Rekapitulace: Ano, napsal sem,ze testy sou fake
-jako dukaz,ze neco velmi nehraje sem poslal vysledky jinych webu

-Videem ste prokazal nekorektni testovani, jak ukazu i ja v tomto testu, kde nejsou paprsky slunce - Ty maji znacny vliv na vykon karet a pokud se ohanite full nastavenim v DX10, melo by to byt videt ve hre.(a uz vubec ne,aby bylo videt u jedne karty a ne u druhe-pac u GTX260 s paprskama by vam to snad i tak vyjit mohlo)

-K zadne zmene taktiky nedoslo-viz predchozi odstavec(je to jako byste testoval strom,ktery je za rohem a neni videt)

-Momentalne je zde video,ktere je mozne po domluve shlednout u me doma.(nebo jak sem psal driv za tucnej honorar v redakci)

-Co bude vysledkem? Urcite muj dalsi bloknuty ucet:)

video
(mnt,par minutek)

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

škoda, že v nastavení máte max kostičky.:D to video má příšernou kvalitu, ale asi jsem to čekal...

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

jj pracuje se na naprave, jinak mam i puvodni 124mb soubor v lepsi kvalite
http://bagruj.cz/sokf8ze2nyw6/DSCF1920.AVI.html

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Stahuju. Někam jinam to nešlo?

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

omlouvam se, ale odkazy budu hazet klidne na lepsi a lepsi mista, staci rict. kam to chces? Na Youtube to zatim vypada na horsi kvalitu a neni to citelne.

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Ono to je v zásadě asi jedno, už se to rozjelo na snesitelnou úroveň. 220kBps.

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Tak jsem to video stáhl a opravdu tam i ta GeForce podává výkon v rozmezí kolem 50 fps, stím, že to je ještě na vyšším rozlišení. Nevim jestli se nějak liší sav od pana Jahody a od yut633, ale v tomhle případě to opravdu běhá, takže buď je chyba někde u pana Jahody nebo je to práce skvělého střihu, kdy mezitím snížil yut633 ještě detaily, ale nebudu nikoho obviňovat, protože je to klidně možný, že to běhá i na té GeForce jak má.

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Pokud si z Prahy,muzes videt hru jeste dnes.

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Nejsem z Prahy a nemám důvod ti nevěřit. I když se vyjadřuješ jak ubrečené děcko, tak máš nejspíš pravdu, takže nemám důvod jezdit 100 km do Prahy abych se přesvědčil.

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Vidis to a paradoxne z toho mam srandu :)

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

A teď tedy babo raď. Takřka stejná lokace, jiný čas, ale to by nemělo mít až takový vliv, nastavení stejné a FPS stejné jako u HD48xx.
Jediné co mě napadá je upravený ini soubor či nějaký jiný tweak. Můžeš se vyjádřit, jestli jsi hru ještě nějak dále ladil? Nebo vážně trefil Mirek Jahoda zrovna období dne v S.CS, kdy FPS u GF padá tak rapidně dolů? Protože nevěřím, že by to z jeho strany byl podvrh.

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Musel bys cist odzhora pozorne moje prispevky,pak budes moudrejsi.

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Tady je prozatimni video, vkladam ho sem,pac nemuzu upravit prispevek predchozi
http://bagruj.cz/sokf8ze2nyw6/DSCF1920.AVI.html

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Které tedy stáhnout?

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Obe sou stejne,ty co tam sou ted.

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Tak jsem to nedočkavě stahnul a opravdu to vypadá, že na rozdíl od toho, co se děje na mé sestavě, zde byl výkon GTX 260 v enhanced ... s Radeony HD 4800 srovnatelný.

Na videu jsem si všiml prvních rozdílů (Vista 32-bit vs. 64-bit - možnost omezení bugu na Vistu x86, verzi ovladače 180.48, i když dle slov samotných zástupců nVidie má být výkon se 180.47 zcela totožný). Ještě jsem nerozluštil verzi hry, kamera uhne, ale jinak jsou už ty rozdíly nepodstatné.

Ještě bych poprosil o uloženou pozici z nějaké části hry, kdy jsou paprsky náročnější (chvíli jsem to zkoušel hrát a po prvních dvou úkolech je pořád slunce nahoře), abych mohl zkusit ty propady.

Momentální závěry:
- výrazně horší výkon GeForce oproti Radeonům v Enhanced full lighting režimu (DX10) bez AA, ale s max. detaily se zřejmě omezuje na něco z mých testovacích podmínek a není to bug napříč všemi ovladači a OS
- stále platí, že původní nařčení z fake bylo mimo, problém je posunut jinam
- pokusím se postupně zjistit, v čem byl zakopaný pes (jestli nepomohou jiné ovladače a nepřijde tu někdo s GeForce a Vista32 s tvrzením, že je to u něj v pořádku, budu přesvědčen, že je to bug omezený na ovladače pro 32bitové Visty)
- blokovat účet, dokud se uživatel bude chovat slušně, určitě nebudu, ale slíbil jste, že poslední příspěvek ohledně této kauzy bude vaší derniérou (

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

zadne omezeni bugu-Visty 32bit mam taky a bezi to tam naprosto stejne,coz muhu potvrdit dalsim videem v tomto systemu.Jedine co mi nejde nainstalovat je patch 1.5.07 a mam tam 1.5.05,coz ale na 99,9% zadny vykon tak nesnizuje, pokud chcete,abych provedl test s ovladacema 180.47 sem s nima.

Celou dobu vam opakuju cim to je a vy me ne a ne uposlechnout a banujete me, jde o paprsky - jeden odkaz bez paprsku mate dole - z nej sem tvoril i toto video, poslu sem save s paprskama za par chvil a projedte si primo savy, kde se zmeni denni doba,nic jineho.(oni ty savy urcite hodne resi a ne ze neresi, to je strasna domluva :)

PS2:Pokud se tak stitite savu,dejte novou hru,ta mi zatim vzdycky naskocila do dne plneho slunecnich paprsku(vedle tabora mezi stromy,dostavaji karty dost zabrat)

A pokud se vam tam na atine zadne paprsky neobjevuji tak se akorat potvrdi to, co celou dobu davam jasne najevo.

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

S ovladači 180.48 to jakmile se dostanu k testovací sestavě vyzkouším a buď je z toho vyloučím, nebo přijdu na to, v čem to bylo.

Ad save: potřeboval bych právě ten s paprsky, bez paprsků mám zřejmě vlastní.

Ad verze hry: v tom by ale mohl být zakopaný pes. Například patch 1.5.06 přinesl (u 1.5.07 je napsané to samé):
- Added DX10.1 support.
- Added MSAA for alpha-tested objects ("alpha-to-coverage" for DX10.0, custom "alpha-to-coverage" for DX10.1 for better performance, native DX10.1 implementation for better quality).
- Added new quality level for sun-shadows (ultra) for better picture quality.
- Added new min/max shadowmap technique (which takes advantage of DX10.1 when available) allows to speed up high quality sunshafts rendering for top video boards and high resolutions.
- Added high quality sunshafts acceleration for DX9 renderer.

Proč vám to nejde updatovat?

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

tady je save s paprsky.
a pokud z tohoto savu udelam video, bude trhane http://bagruj.cz/1ms9e08w6l9y/2.sav.html
vzdycky se mi to kousne pri nacitani shaderu,nevim proc,ale dx9 se nacte.

Zakopany pes v tom mozna bude, ale to neplati pro DX10 na GTX260. (to muze potvrdit treba OBR nebo ja musim zjistit proc to nejde a poskytnout potom dalsi videa(treba z jine sestavy)

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

-Mohl bych vas poprosit o vase testovaci demo ze hry, na
zaklade ktereho ste udelal prumer vasich vysledku?

-Minimalne to zavani pekne odflaknutym testem a vasemu pristupu k testovani, nejen, ze o nejakych paprskach slunce vubec nevite, ale ani se nepokousite stav prapodivnych vysledku resit s uzivateli(rozhodne by bylo dobre nejak dokladat nahle zvraty vasich grafovych car a udelat rozborku nez se spolehat na pohoupohe svaleni vykonu na zazracny ,,optimalizovany,, patch a behat kolem tabora at uz prsi nebo slunce sviti a vubec si toho nevsimnout)

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Tohle jsou příliš silná slova. Myslím, že Mirek projevil nejen ochotu to s vámi řešit, ale i uznat případný problém v metodice. Vážený pane, ne každý z nás je hráč a má denní zkušenosti s danou hrou, tady by to chtělo volit opatrnější výrazivo. Mimochodem vy jste ho vážně nařkl z toho, že test je fake. Teď jste na koni, nicmméně metodika testu zůstává správna, pouze v tomto případě je nutno pravděpodobně volit jiný přístup.

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Vocáď-pocáď :)

Metodika testu je zase jine tema,podivej se jak vychazi treba crysis warhead s vyhlazovanim a dalsi,to sem ale nechci tahat a du spat .)

EDIT: Doporucuji
http://www.extrahardware.cz/idealni-grafika-pro-top-7-her-podzimu#commen...

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

pokud by se vychazelo z "prapuvodniho" problemu, tak jej samozrejme vyhral Mirek...

Kor pokud to dela patch hry, tak za to asi Mirek fakt nemuze a zmena metodiky nepomuze. Vysledek by potom odpovidal.

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Ahoj!:-)
Pro tebe (a nejen tebe) doporucuji prapuvodni problem si znovu peclive ozrejmit. Zacina to zde:

http://www.extrahardware.cz/idealni-grafika-pro-top-7-her-podzimu#commen...

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

obavam se, ze ty t tvoje alterega se puvodne snazili dokazat, ze 4870 jede na polovicnim frameratu ... jeste je od tebe zajimavy koment zde:

Mne to kolem tabora bezi na gtx260 192sp (ref. takty) a 3,7c2d kolem 17-20fps,vzadu u stromu to klesne na 14fps (vsechno na max i s posuvniky v 1680*1050), takove skore jako s jednou 4870(podle testu) dosahnu az s vysoce pretaktovanymi gtx260 ve sli a to zde skaluje skutecne dobre.

Hmm ..
Celkove je mi to jedno, ale neobvinuj bezhlave na vsechny strany, to ze Mirek v uvedene konfiguraci nema pravdu nebo podle tebe podvadi, si nedokazal. Stejne podminky si ve vysledku nemel.
Krom toho se mi zda divny, ze se nikdo s touto kartou neozval na tvoji podporu a naopak par reakci je.

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

:)

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Tak jsem zkusil odinstalovat ovladač a nainstalovat 180.48 a sice mám teď v testovacím PC zrovna GeForce GTX 280, ale bylo to asi tím, jelikož 128 MB navíc a lehce vyšší počet jednotek neudělá pětinásobek fps. Při všem na max. (jen bez AA) a enhanced full dynamic lighting (DX10) to na GeForce GTX 280 v 1680 × 1050 px jelo většinu času přes 50 fps, z vašeho 2.sav (s těmi paprsky) to klesalo někam na 20–24 fps. Znovu tedy přeměřím GeForce GTX 260 a GeForce 9800 GTX+ s těmito ovladači a graf i v původním článku opravím.

Mezitím dávám k dispozici svou uloženou hru, z níž testuji. A tak, že po nahrání začnu logovat FRAPSem a postupuji tak, jak ukazuje toto video pořízené FRAPSem na GeForce GTX 280 (ta tmavost tedy není způsobena tím, že by Radeony nezobrazovaly nějaké paprsky, ale jen časem ve hře). Logování vypnu asi po minutě, během které obejdu tábor (u barmana).

Ještě bych se vyjádřil k tomu, co jste tu všechno stihl mezitím napsat: Problém je v tom, že ty paprsky jste mi vnutil vy. Uznávám, že jsem o tom, jak mají přesně vypadat, nebo jaký přesně mají vliv na výkon, nevěděl, to ale nic nemění na tom, že jsem všechny karty otestoval ve stejných podmínkách, ze stejné uložené pozice, se stejným nastavením. Jsem rád, že si díky vašemu save můžu zkusit jejich náročnost a že jsem mohl přijít na chybu, jež způsobila nižší výkon GeForce (nikoli tedy podvod, jak jste to nazval, který by zavinil vyšší čísla Radeonů), nicméně zůstanu u své uložené pozice, jelikož, jestli to chápu správně, toho času s paprsky je ve hře přeci jen méně a nechci testovat něco ekvivalentní Crysis very high.

Nadále platí, že by bylo nanejvýš vhodné udržet alespoň jakousi slušnost nasazenou v posledních příspěvcích a pokud možno držet jedno vlákno diskuze a nikoli to košatět. Co se týče metodiky testování, budu rád, když čtenáři pomohou odhalit chybu, ale je nanejvýš záhodno se o tom rozumně bavit, nikoli psát, že někdo podvádí (a ještě tak, aby měla nějaká značka, tentokrát kupodivu ATI, více).

O tom, že timedema nejsou úplně ideálním způsobem měření vím, poznámku o použití průletů jsem od vás vnímal již napoprvé a u nějakého předchozího článku, nicméně vy zase musíte pochopit, že není možné při testování více karet ve vícero nastaveních a vícero hrách (počet kombinací docela roste), provádět pokaždé testování hraním a FRAPSem. Těch pár her (a je jich bohužel zase méně), kde se dá využít skriptu, TPUbench anebo mají dobře zpracovaný built-in benchmark pomůže ušetřit moře času a udělat třeba grafy vlivu rozlišení na fps či měření s více úrovněmi anti-aliasingu.

Navíc opravdu málokdy platí, že by si nějaká karta vedla skvěle v built-in benchmarku a pak ve hře byla horší než jiná, která v benchmarku naopak propadla. Docela zajímavá by pro vás mohla být třeba tato stránka s výkonem v Assassin's Creed (ne, 100% dogma z ní udělat nechci). Je na ní vidět, že jsem mohl klidně zůstat u pohodlného měření několika desítek vteřin z místa u studni a nemusel se snažit vždy co nejpodobněji prokličkovat celé město až nahoru k hradu: poměry sil mezi kartami zůstaly plus minus zachovány. Zvlášť v průměrování výkonu z mnoha her se pak i to drobné plus minus statisticky smaže. Jinými slovy: netlačte na pilu vymýšlením ještě náročnějších způsobů testování v té které hře, pokud se neprokáže, že daný způsob opravdu nějak penalizuje to, či ono řešení. Máte-li chuť do testu a la HardOCP, uvítám jej, domluvíme se klidně na dodání dalšího HW potřebného pro srovnání a samozřejmě i na honoráři za práci.

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Mirek Jahoda pise-citace:
Ještě bych se vyjádřil k tomu, co jste tu všechno stihl mezitím napsat: Problém je v tom, že ty paprsky jste mi vnutil vy. Uznávám, že jsem o tom, jak mají přesně vypadat, nebo jaký přesně mají vliv na výkon, nevěděl,

A Tady:
http://www.extrahardware.cz/idealni-grafika-pro-top-7-her-podzimu#commen...

Podruhe zadam:
-Mohl bych vas poprosit o vase testovaci demo ze hry, na
zaklade ktereho ste udelal prumer vasich vysledku?
(jen pro srovnai vykonu GTX260 na mem pocitaci,protoze prumerne 10,5fps je preci jen malo i s korektnim zobrazenim)

PS:jinak beru na vedomi i dalsi veci ve vasem komentari

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Ta uložená pozice + video (kudy chodím a kde fps loguji) z předchozího příspěvku vám má pomoci zopakovat moje měření (nepoužívám timedemo, ale průchod s FRAPSem). Teď jdu naměřit se 180.48 GeForce GTX 260 (SP216) a GeForce 9800 GTX+, takže pak můžeme porovnat výsledky (měl bych při stejném procesoru měl mít o chloupek lepší kvůli více jednotkám u té GTX 260, větší rozdíly by už asi mohly znamenat jen rozdíl mezi verzemi hry).

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Jiste, jak me ale znate, prece jenom me velmi zajima to puvodni nebo alespon prubeh z frapsu,to by mne velmi napomohlo .)

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Já ale takto testoval od samého začátku, jen jsem uloženou pozici z původního videa přeuložil z bench_svitani na bench_ehw, když to tedy asi žádné svítání není. Průběhy z FRAPSu mám (i ten z každé sekundy), jestli vám ta CSV k něčemu jsou, klidně zase zazipuju a někam umístím.

Udělal jsem už první (bezbugové) testy s GeForce GTX 260 (SP216) na ref. taktech:

1680 × 1050: 43,1 fps
1680 × 1050, 4× AA: 10,9 fps
1920 × 1200: 35,9 fps
1920 × 1200, 4× AA: 9,0 fps

Zkusil jsem to snížit na 2× AA a průměrná fps byla nad 20, v nejhorším to klesá na 16. Vypnutí anti-aliasingu průhledných textur zařídí pokles přinejhorším na 21 (s 2× AA).

Díky uložené pozici a videu, jak testovat, v příspěvku výše teď může kdokoliv přesně porovnávat se svou sestavou.

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

A ještě na GeForce 9800 GTX+:

 

1680 × 1050: 29,8 fps
1680 × 1050, 4× AA: 7,1 fps
1920 × 1200: 22,5 fps
1920 × 1200, 4× AA: 4,5 fps 

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

V původním článku je aktualizovaný graf v kapitole se Stalkerem, oba souhrnné grafy ve Verdiktu a snad i všechny související texty.

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Ano, myslim, ze by stalo kvuli uzivatelum dat puvodni aktualizovany clanek do popredi a aktualizací oznacit, pac by mohl byt nekdo velmi rozcarovany, kdyby prave ten test Stalkera z 25.listopadu prevazil rozhodnuti pro ATI kartu. Dekuji.

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Vyzkoušel jsem yutovy savy na 8800GTS512 (756/1836/999 - C/S/M) ovladače 180.42 OS Vista64, CPU Q9550@3.4GHz, 4GB DDR2, nastavení jsem měl stejné až na kvalitu slunce - tu jsem dal na ultra, SCS 1.5.06 CZ.
Rozlišení 1680x1050 no AA. FPS jsem sledoval pomocí RivaTuneru. Pohyboval jsem se přibližně tak, jako na videu, nebe zasahovalo max. do 1/3 výšky.

Výsledky:

1.sav - většinou 25 až 27 fps, občas skočilo na 22, občas přes 30. Nejsou tam sluneční paprsky, jen takové fleky v řadě za sebou co vznikají na optice, asi to má simulovat zaflákené brýle.

2.sav - jsou vidět takové ty jakoby skrz opar pronikající paprsky, fps se téměř neustále drželo na 14,7. Výjimečně poskočilo na 13 nebo přes 16.

Pokud si dobře vzpomínám, když jsem hru hrál poprvé (ještě s ovladači 178.xx) dal jsem nejdříve téměř vše na max bez AA. Hra byla plynulá (někde jsem něco malinko snížil abych měl fps přes 30) a po nějaké době (myslím, že ve hře svítalo) se najednou hra šíleně škubala - teď je mi jasné, že šlo o ty paprsky. Od té doby jsem měl do teď enhanced DX10 vypnuté.

Edit:
Ještě dodatek - zapnul jsem 4x AA DX10, fps v obou případech kleslo asi o 2 - tj. 1.sav - 23 až 25 fps, 2.sav - okolo 13 fps.

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Aby rec nestala, davam k porovnani screenshoty
(Povsimni si napriklad stinu od zadniho velkeho stromu)

http://www.zkracovatko.cz/77
http://www.extrahardware.cz/files/images/clanky/2008/11listopad/top7game...

(Odkaz nahore je treba prepsat do prohlizece)
PS:Beru v potaz, ze screen z EHW je shodny s nastavenim,ktere bylo udavano pri testovani - Ideální grafika pro TOP 7 her podzimu, napovida tomu i tmave video pana Jahody zde)

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Pac se to tu prece jen nepatrne rozjelo, predlozim nejspise behem par dni videa, kde SLI ve FAR CRY 2 nebude rozhodne skalovat ve hre tak spatne jako tady,dle pana jahody, objektivnim benchmarku. diskuze zde:
http://www.extrahardware.cz/idealni-grafika-pro-top-7-her-podzimu#commen...

Odkaz na vykon zde:
http://www.extrahardware.cz/far-cry-2-vykon-grafik-vliv-nastaveni?page=0,1

Konecny verdikt pana Jahody zde:
SLI ani CrossFire výkonných grafických čipů se neukazují jako výhodné: limit procesorem je znát

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Tak výsledky s AA beru zpět, omlouvám se za mystifikaci. Ty odpovídají tomu, co naměřil MJ, tzn. v obou *.sav jsou od 4 do 6 fps.
Důvod: nechtělo to po mně restart hry, takže tam bylo nastaveno nevím co.
Výsledky bez AA platí, rozdíl fps mezi nastavením kvality slunce na High (jak to je v původním článku) a Ultra jsou minimální.

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Ano, to byl zvlastni vysledek. Zkus ale nastavit AA 2X,fps prudce stoupne.(to je mimochodem mnohem vice vypovidajici nez zazdit vsechny karty AA 4X)Mne to bezi v save1 20-30+fps-GTX 260)

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Já naměřil s yutovym SAVEm 1: GTX 260 Core 216

1680x1050 (high + DX10 lights) 16AF + 4AA (vyšší nejde v menu nastavit) : 23 fps průměr

1920x1200 (high + DX10 lights) 16AF + 4AA : 20 fps průměr

Pokud nastartujete hru a změníte vyhlazování nebo cokoliv, NIKDY se to nepromítne do aktuálního nastavení, je nutné po každé změně hru restartovat! Tím se dá jednoduše nastavit vše na minimum, a pak to jen přepnout na maximum bez restartu a lítá to 60fps ale vyhlazování skutečně nejede a je to i poznat ... tento test se tímto dá lehce očůrat. Reální výsledky jsou ale pouze po nastavení vyhlazování - reset hry - load SAVu + měření fps ...

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Presne tak, hra totiz nektere zmeny nastaveni nenahlasi jako nutne k restartu. Naopak u nastavovani paprsku hra restart vyzaduje,ale i kdyz ho neudelate, na FPS se to radne projevuje, takze zrejme paprsky nastavovat bez restartu jde.

Ty vysledky odpovidaji, kdyz pretaktuju GTX260(192) 715/1430/2560 (vista64), mam zhruba to same.

EDIT:Kdyz se ale podivate na ten druhy save,je to cukatura kolem okolo 10Fps{to uz ste ale zkousel u sebe jak ste odkazoval na to,ze to neni hratelne na zadny single karte)

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Pane Jahoda,asi tomu nerozumim,ale co to je za vetu v puvodnim clanku?

Clear Sky je jedinou hrou z testovaných, co jde o něco lépe Radeonů HD 4800 než podobně drahým GeForce (rozdíly jsou jen při zapnutém anti-aliasingu). To ale neplatí pro běžný full dynamic lighting režim, ve kterém naopak i GeForce 9800 GTX+ porazí Radeon HD 4870

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Chybějící písmenko m jsem doplnil, jinak ta věta platí: s AA je ten enhanced full dynamic lighting režim trochu míň cukaný na HD 4870 1 GB než na GTX 260 (SP216), bez AA jsou výsledky podobné. V tom normálním i v prvním Stalkerovi přítomném full dynamic lighting režimu to je vítězství GeForce.

Teď bych se chtěl zeptat, jestli vám právě v tom "starém" full dynamic lighting režimu se vším na full vychází výsledky s anti-aliasingem (slider úplně doprava) vychází taky prakticky stejné jako bez něj (i po restartu hry)?

Jinak k tomu očurávání: proto bylo na mém i vašem videu ukázat, že hru už spouštíme s oním nastavením všeho na max. a nikoli, že to teprve nastavíme (btw, je pár parametrů, co restart nevyžadují a projeví se, z těch podstatných je to ale jen změna rozlišení).

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

A tento prispevek?
Ano, myslim, ze by stalo kvuli uzivatelum dat puvodni aktualizovany clanek do popredi a aktualizací oznacit, pac by mohl byt nekdo velmi rozcarovany, kdyby prave ten test Stalkera z 25.listopadu prevazil rozhodnuti pro ATI kartu. Dekuji.

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Citace:
Teď bych se chtěl zeptat, jestli vám právě v tom "starém" full dynamic lighting režimu se vším na full vychází výsledky s anti-aliasingem (slider úplně doprava) vychází taky prakticky stejné jako bez něj (i po restartu hry)?

Jakem starem a jake AA?s paprsky nebo bez nich?

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

tím očůráním jsem nic nevztahoval ke konkrétnímu videu, ani jsem ho neviděl. To je k textu článku, kde píšeš že nastavuješ vyhlazování ve hře posuvníkem (navíc s posledním patchem posuvník zmizel a je tam přímá volba), ale nezmínil jsi zdali hru poté ještě restartuješ ... protože pokud ne, vyhlazování se neaktivuje

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Ten posuvník (je tam pouze v tom režimu bez enhanced) ale s výkonem skutečně skoro nic nedělá ani po restartu. Nebo tobě jo (ptám se na to kousek níže)? Naopak 4× AA v enhanced už dělá divy (a bez restartu opravdu nefunguje). 

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Je to se zapnutým anti-aliasingem průhledných textur? 

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Ne, zadne takove nastaveni tam nemam - viz moje video.
A v patchi 1.5.07 sem si taky zadneho takoveho nastaveni nevsim, kdyz to ale opetne zkusim skonci to reinstalem hry:)

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

1
Potreti:
A ten clanek s aktualizaci a uvedenim do popredi?

2
(Pokud se vam do toho nechce,dejte vedet,at to neprotahujete zbytecne)

((V bode dve to zacinam publikovat jinde nez jen na Extrahardware))

PS:mne a obrovi to porad vychazi jinak nez vam

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Tak si se dočkal - snad už tedy půjdeš o dům dál - spam tvého formátu je neuvěřitelný. Krom sprostosti jsi docela trapný i přes jistou míru pravdy :(

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

:-)

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Trapný není, našel chybu, která ovlivňuje výsledky znatelně. Nicméně chovat se moc neumí, co takhle uznat autorovi testu snahu o to, aby testovací metodika byla odpovídající? Ale to je možná moc v tom návalu uspokojení, že jsi ho přichytil, že? Co takhle, měl jsi pravdu, potvrzenou i od M.J a teď postupovat dál konstruktivně? Protože to dost snižuje tvoji výhru v očích dalších lidí, pokud si to neuvědomuješ.

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Dobrou populnoc preji :)
-V sazce je porad jeste posledni test,ktery vychazi jinak mne i OBRovi.
-Pan Jahoda se zachoval (konecne) ferove v tom(co mu taky zbyva), ze nemaze moje ucty-mam uz asi sesty...netusim
-Konecne pristoupil na to neco resit(co mu taky zbyva)
-Porad je tu nesrovnalost s mlzenim, ctete zde:
http://www.extrahardware.cz/idealni-grafika-pro-top-7-her-podzimu#commen...

-Jeho snahu o odpovidajici metodiku a navrhy o spolupraci uznavam.

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Upozorneni:Pokud se vam zda,ze spor je prilis dlouhy a z diskuze nekonecny strudl,ctete duvody proc tomu tak je nize.

Oduvodneni:-neustale banovani-nezajem cokoliv resit(protoze pana Jahodu otravuji a zdrzuji od prace-zamerne podezrivani, ze pisu ja, me druhe ja ci kamarad v jednom a nasledne zabanovani dle jeho konspirace(pan Jahoda si muze snad i overit odkud ip pochazeji)-po me rychle reakci,ze video ma nekorektne zobrazene prisly dalsi banany:), ja odkazoval uzivatele at si odzkousi sami spustenim hry a postupu danou problematiku :) - v urychleni sem pokracoval poskytnutym savem a pan Jahoda se vychytrale chytnul neznalych uzivatelu a podstrcil,ze nejaky save nic neznamena-
Pak sem predlozil video,ktere uz je rozmetene v diskuzi a nikoliv u videa vedle pana Jahody(pro ferovost) a zaclo se resit dal a dal :)

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Člověče, brzdi už. Kdyby ses nechoval jako hovado, ale od začátku konstruktivně problém řešil místo siláckého obviňování z podvodu, žádný banán bys nedostal. Mimochodem, ještě jsem si nevšiml, že by ses omluvil...

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Dobre rano
Vtipna kase k snidani? :)

(A VY dalsi,co ste se rozhodli snidat vtipnou kasi take predkladejte dukazy,zatim jen tak blabolite a vypada to pak treba takle:)

Ja pisu OBRovi POKUD TO TESTUJES,MUZU POSLAT IHNED SAVY A MUZES TO VYZKOUSET!

Mezitim se ozve uzivatel Arg: jaky savy? Jako uložený pozice? To si děláš prdel.

A prida se dalsi uzivatel Fofrer: taky mam ten pocit... mozna nasel jedno misto ve hre, kde to opravdu trochu jde :D My chceme bench aspon screen a ne nejaky save.

A to je voda na mlyn pana Jahody:Uložená pozice nic neřeší, to je každému jasné.

(Tito uzivatele se uz pak samozrejme dale neozyvaji)

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Heleď se, na mě dojem neuděláš. To, že spamuješ stejné příspěvky pod různé články a reaguješ sám na sebe, když už ostatní unavilo s tebou ztrácet čas, hovoří za vše. V mých (a s pravděpodobností hraničící s jistotou nejen v mých) očích jsi jenom sebestředné hovádko, které si myslí, že je na koni, ale kterému nedochází, že se problém posunul do jiné roviny a stále dluží někomu omluvu. Pomohl jsi najít jádro pudla, za což ti patří dík, ale nečekej, že bude někdo slintat blahem nad tvým chováním malého dítěte.

Mimochodem, toto je má posledení reakce. Pokud ti stále nedošlo v čem je háček, klidně si tu dál spamuj a žij v blahé představě, jak jsi to všem nandal. Doufám, že v zájmu všech čtenářů EHW za to dostaneš další zasloužený banán.

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Tento clanek ctou tisice lidi, to ze tady reagujes o necem svedci a to ze reagujes timto zpusobem take.) Mej se:)

PS:Pro ostatni:Rozebirejte me s kamosema u detskeho hriste,tady prosim Fakta

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Yute, po tomto posledním příspěvku to vyřeším definitivním banem, protože se nejen neumíš chovat, ale prakticky nečteš a nechápeš, co ti píše kdokoli, kdo ti nepřizvukuje.
1. Měřím ze své uložené pozice (je tu k dispozici), přesně jak ukazuje video z FRAPSu (je tu k dispozici) a s nastavením uvedeným na screenshotech v recenzi. Ty i Obr tu píšete výsledky z tvého 2.sav, který mě (jakožto zástupce menší části herní doby) nezajímá a nebudu jím testovat. Nevím, co tu je k nepochopení.
2. Přestože jsi tu některé čtenáře, kteří se v té záplavě spamu ztratili, přesvědčil, žes měl pravdu, upozorňuji, žes pravdu neměl a dobrali jsme se k ní až v dalším (tvrdils, že tak Radeony nemohou jet apod.) - já jsem od začátku nikde netvrdil, že testuji zrovna v době, kdy tam jsou ty nejnáročnější paprsky, to je kámen úrazu. Udělal jsem jedinou chybu (a tu jsi ani ty zpočátku nepředpokládal), že jsem to nezkusil na GeForce s jinými ovladači.
Za promo (byť negativní) kdekoli po internetu předem děkuji.
Těším se, až začneš detailně řešit metodiky všech dalších webů, kde prozatím autoři nejsou tak hloupí jako já a nedávají se všanc tím, že přesně uvedou, jak testují, aby se to dalo opakovat. Sbohem.

Re: NEJSOU TAM PAPRSKY -Video Na Světě

Plne souhlasim.. napada okolo sebe co muze, takovyho prispevatele tu asi nikdo nechce..

Re: super plynulej pohyb, ja

No mám 9800 GX2 (dost přetočenou) a 4 Ghz 4 jádro a v 1600x1200 v Dx 10 naplno nemám problém a to jsem sakra zvyklej na plynulost.
Asi bych řekl tak že když 6 her ze 7 chodí líp na NV, a v té 7 jen v Dx 10 má problém, tak to vypadá na ovladače. Pořád bych řekl že to je velký úspěch, ne?

ach jo

Koukam ze nekteri si fakt nedaji rict :(
Yut vsazel si se o konkretni vec, kterou Mirek dokazal, takze bys to konecne mohl uznat... pripadne posli tu flasku a uz prestan napadat.

BTW to sou tu nekteri nadlidi, ze nepotrebuji spat? :D

Jinak zaver naprosto plati - at si kazdy ma rad co chce, ale je objektivni. Plus se me hodne ulevi, az prestanou nepodlozene placat co ktera spolecnost presne jak myslela nebo udelala - to me vazne irituje :)

Re: ach jo

Do zitrejsi pulnoci jsou tu prukazna videa,dal bych to nerozebiral.

Re: ach jo

:) připadáte mi jako zelené (zlé.:) dvojče Ati.toma...:o)
Jinak vás chválím ohledně toho jak si stojíte za tím co jste napsal, jen jste ten termín s videem trošku přehnal, pochopím, že třeba nemáte kameru, ale tak to natočte třeba foťákem a neprodlužujte to tu.
Pan Mirek má body za video a jak se neohroženě pustil do dokazování, zatím jsou misky vah na jeho straně. Rozhodně má můj neskrývaný obdiv ohledně reakce. Sice blok pár účtů, ale nic nesmazal a ještě natočil video fakt smekám a děkuji.

Videa při testech

Líbilo by se mi, kdyby videa byla i u některých jiných her / testů grafik. Nemusí to být žádné profi video, něco jako toto (ale stativ by to chtělo ;-))

Bylo by to možné zavést nebo je to hodně náročné na čas?

Re: Videa při testech

osobně dělám videa z her tak, že to nahrávám na druhý počítač přes tv kartu, jenže to jste v drtivé většině případů limitováni rozlišením (má-li být zřetelně vidět fullscreen). Stativ a ještě jeden člověk jsou zcela nezbytné pro tenhle způsob - jeden ovládá hru a druhý kameru

Re: Videa při testech

Na co ovládat kameru, když se umístí tak, aby zabrala celý monitor? Nájezd na detaily nastavení systému zvládne i sám recenzent ;-)

Re: Videa při testech

vzhledem k napsanému mohu z jistotou konstatovat, že jsi to nikdy nezkoušel nebo jsi velmi skromný na kvalitu - jinak řečeno stačí ti lemplárna

Re: Videa při testech

Chcem sa len opytat a neni ten test pre radeony preto taky dobry ze ten patch vyuziva dx10.1 ?

Re: Videa při testech

Myslím, že je to spíše tím, že ATi má lépe optimalizované ovladače. Pokud vezmeme v potaz, že jedním z nejvíce propagovaných přínosů DX10.1 by měl právě být AA a jeho rychlejší zpracovávání. V DX10.1 AA to v tomto rozlišení nestihá ani jedna singl karta na hratelné úrovni. Rozhodně tahle hra Radeonům svědčí.

dalsi stastny majitel 4870 1GB

Ahojte

mam clear sky 1.05.07 zapnuty DX 10.1 REZIM, 1680x1050 max details
catalyst 8.11, auto + 16xAF, VISTA sp1
hra je plynula uz som aj strielal :-)

vecer poslem graf riva tuner zatazenie gpu a cpu a FPS - priebeh

STIAHNI A ZOOMNI- JE eXTREME hd SCREENSHOT /DUAL SCREEN S tv/
http://img134.imageshack.us/img134/8388/rivatunerstalkercsdx101zi3.png

moje GPU, my best friend :-)

DX10.1

je to 1.5.06/07 s DX 10.1 na DX10.1 + Catalyst 8.11 nebo to byl jen DX10 rezim ?

Re: DX10.1

DX10.1 (ale bez AA, tedy i bez toho DX10.1 transparency AA), viz původní test i předchozí diskuze. 

Test...

Musím říct, že to byl další velmi vyvedený test, díky němuž opět střízlivím směrem k 4850, kdy je vesměs porážena o párset korun dražší 9800GTX+. Ještě by se hodilo uvést výrobce oné 9800GTX+.

Chtěl jsem se ale zeptat, zda-li bude redakce usilovat o testování kousku od Sparkle - Calibre P980x+, který má mít 20% nárust výkonu oproti ostatním 9800GTX+ při stejné cenové hladině?

P.S. Taky se těším na to video, co se zde "má" oběvit jako vyvrácení důkazu :) (a to obviňování z pirátské verze daným argumentem bylo velmi úsměvné)

Re: Test...

Nj ale úhel pohledu je úhel pohledu, za cenu 9800GTX+ máš HD4850 Golden Sample od Gainwardu s taktama 700/2200, právě jí pořídil brácha a nemůže si stěžovat, vcelku tichá, účinné chlazení, i tak má rezervu na přetaktování a s ní 9800GTX+ zřejmě dáš. ALE je to jedno, protože na obou kartách si zahraješ to samé srovnatelně, jen myslím, že 9800GTX+ = spíše HD4850 GS od Ganwardu , nebo HD4850 Toxic od safíru, protože to jsou karty za srovnatelné ceny.

Vaše starosti...

Chtěl bych mít vaše starosti... :)

MAM SAVY, KTERE SI MUZE MAJITEL

GTX 260 ODZKOUSET SAM. Odpadlo by tak kamerovani a natahovani veci.

Stahovat je mozne zde
http://bagruj.cz/mu8pbompis8k/1.sav.html

to byl prvni a poukazuje na to,ze je hra na GTX260 krasne hratelna. je samozrejme mozne pridat druhy,kde hra bude trhana.

(PS: stahujte kazdy rychle nez mi opetne bloknou ucet,popr. zacnou mazat)

EDIT: Jde samozrejme o misto kolem tabora jako testoval Jahoda.
EDIT 2: Stahujte i ostatni se slabsimi kartami (9800gtx), nepredpokladam,ze skore bude mensi nez v testu(rozumej cary v grafech).

Ulozena pozice je autentictejsi nez video,ktere muzete zpochybnit mym nejakym zvlastnim nastavenim at uz cehokoliv

Sám mám radšej

Sám mám radšej momentálne nV po skúsenostiach s kartou čo mám teraz - HD4870X2, ale to, čo tu niektorí priaznivci tejto značky rozprávajú, je vážne na nemocnicu. Co je na tom priznať, že ATI dupe nV do zeme v jednej hre. nV je sama lepšia vo všetkých ostatných ako píše Mirek v teste :)

Re: Sám mám radšej

Pozor,mne nejde o nejakou znacku,mne jde o osobu jmenem JAHODA a jeji pristupu k testum. A to je podstatny rozdil, bystrejsi uz urcite davno poznali.

DUKAZ-STACI VAM?

Tato ulozena pozice pane Jahoda nebo vam mam z te pozice pustit fraps a predhodit na stribrnem podnosu?

(Vy ste tam usnul po te probdele noci nebo tajemne vahate, ktera moznost bude srandovnejsi?:)

Re: DUKAZ-STACI VAM?

nechces se uklidnit... ty a tve dalsi ja vcera totoz kriceli, ze Radeon nemuze mit takove vysledky jako ma.. a dneska to obracis.
Asi nejen podle me tady prestupujes tu miru, co si muzes dovolit.. alias jak rek Mirek odsud, posud.
Pri zvolene testovaci metodice jsou ty vysledky naprosto relevantni, tak se uklidni. Testovat ingame se nedela, protoze tam to muze skakat o dost. A jestli je to v zavislosti na denni dobe hry, tak to ukazuje taky realitu i kdyz tu horsi!

Re: DUKAZ-STACI VAM?

:-)

Re: DUKAZ-STACI VAM?

Uložená pozice nic neřeší, to je každému jasné. Příspěvek nebyl smazán zatím žádný, takže by snad stačil i ten téatr kolem (a psát pouze k věci). A ještě při dalším projevu doporučuju vypnout Caps Lock, nejen že si pak o inteligenci pisatele každý udělá obrázek rychle sám, ale diskuze i box poslední příspěvky vypadají jako někde u mentálů. Takové příspěvky tedy začnu mazat 

Dokaz - dalsi

tU JE OBRAZOK GRAFU PRI HRANI OD ZACIATKU PO DOBITIE FARMY, VELA POSTAV

http://img134.imageshack.us/img134/8388/rivatunerstalkercsdx101zi3.png

vista sp1, ATI 4870 1gb, 8.11, AUTO, 16Xaf

game - 1680X1050- mAX

UPLNE PLYNULE A GRAFICKY NADHERNE HRA JE CPU LIMITED/U MNA/
STALE OKOLO 35-45fps

propriste

kameru bud na stativ, a nebo rovnou video zaznamenavat ze samotne obrazovky treba frapsem, koukat na to video je desny porno, nejakej epileptik us by si z toho davno rozkousal jazyk :))))))

http://www.youtube.com/watch?v=Zy0-YJub3w4 a dalo by se klidne zoomnout blize, navic pri ukazkach nastaveni se da kamerou zoomovata hejbat , pak nastavit napevno na monas a hura na hrani

Potvrzeno, Stalker na

Potvrzeno, Stalker na Radeonu HD4870 na DX10.1 lítá jak o závod. Teď jsem si zapl úplně vše na max a jede to minimálně 2x lépe než původní hra bez patchů.

Re: Potvrzeno, Stalker na

Ano, puvodni hra bez patchu jela mnohem hure (napr. jakekoliv nastaveni AA v rozliseni 1600+ udelalo ze hry i na multi gpu slideshow)

XP a dx9

Mám XP a ve hře vidím tohle img Něco zde chybí že?

Re: XP a dx9

A o jake nastaveni se ma jednat?
(jinak mne se grafika libi,dobre fps)

Re: XP a dx9

EFDLighting a max detail v dx9 na XPéčkách.O to ale nejde.Jde o to,že tam není plot.

Re: XP a dx9

Nemel si nejaky ukol ho vybourat? :)

Ati nebo Nvidia?

Re: XP a dx9

Řikali něco,že emise je svinstvo:-)
*4850* Vsadím se,že ve vistě(dx10)to vypadá tak jak má bez chyb.

Re: XP a dx9

Jakej mas patch,zkus je vycenzovat (budes ale muset reinstalovat hru)

Re: XP a dx9

Patch? Zkoušel jsem to bez i s 04,05,07.Ovladače 8,9,10,11.Korektně to zobrazuje jen ve "static lighting",ale jak uznáš to není to pravý ořechový.
static_lighting
static_lighting

Re: XP a dx9

plot tam mam, zobrazi se mi to korektne
(Ovladace,patch?) nic jineho v tom asi nebude

(Pro ostatni uzivatele-pokud se v tom nekdo bude zase Vtipne stourat-pripravim dukaz)

Re: XP a dx9

Nojo jenže ty máš gforcku a vistu a tam je to ok.Já vistu nemám,tak mám holt smůlu.Silně pochybuju,že by tohle někdo chtěl někdy z AMD řešit.

Re: XP a dx9

Vypada to na nejaky podvrh, pokud te ale hra bavi,tak bych to asi zase az tak neresil .) Je lepsi to mit plynule bez plotu (pokud to bude jen plot) nez trhane se vsim vsudy.

Re: XP a dx9

Podvrh je silný slovo,jen chyba grafiky kterou se nikdo nezabývá.To víš není to madiálně profláklý jak FC2.Ptal jsem se na to na AMDGame.Prej se na to podívaj,ale osobně jsem skeptik a nemám důvod jim věřit(zkušenost).
Jinak jsem to už odehrál,asi před měsícem a bavila mě velmi.Chodilo to jak z praku.Jen je otrava,že někam jdeš a najednou narazíš do plotu.Si pak připadáš jak u blbejch.
Taky jsem o tom psal na jednom "zakázaným" vebu a byl jsem tam za pitomce.

Re: XP a dx9

ja si nejsem jisty,ze to dx10 nedela, kdybych mel strelit od boku, vsadil bych na to,ze plot nebude ani pod dx10.(tusim,ze tohle nebyla jedina hra, kde se spatne zobrazoval plot)