Reklama

NEC EA243WM: 24" s tradičním 1920 × 1200 px

Japonský NEC je na poli počítačových monitorů dobře známou firmou, povětšinou se zaměřuje spíše na high-endové produkty. Dnes jsme svědky mírné výjimky, 24" model EA243WM se nemůže pyšnit špičkovými parametry, i tak ale nabídne vlastnosti, jež u jiných zástupců jen tak nenaleznete.

Rozlišení panelu dosahuje konzervativnějších 1920 × 1200 px, poměr stran je tedy 16:10. Použitá matrice je bohužel typu TN, avšak s podsvícením pomocí LED. Dynamický kontrast se vyšplhal na střízlivou hodnotu 25 000:1, statický pak na 1000:1. Myslelo se také na ergonomii, panel můžete výškově nastavovat a všelijak otáčet.

Reklama

Potěší vcelku bohatá nabídka vstupů čítající DisplayPort, HDMI, DVI a D-Sub. Fanoušky hubů potěší integrace čtyřportového rozbočovače přímo do těla novinky, nezpomnělo se ani na dvojici 1W reproduktorů a promyšlený cable management. NEC EA243WM bude mít tříletou záruku a na trhu se objeví v následujících týdnech, bohužel však za cenu 400 $ (asi 8000 Kč). A to v době levných IPS/VA aj. s cenou pod pět tisíc působí spíše jako špatný vtip.

Zdroj: techPowerUp!

Tagy:

Komentáře

Re: NEC EA243WM: 24" s tradičním 1920 × 1200 px

Ten monitor na obrázku vypadá na poměr stran 16:9, což by 1920x1200 neodpovídalo.

Re: NEC EA243WM: 24" s tradičním 1920 × 1200 px

Tak to dělá spousta společností, nejen NEC (a nejen u tohoto modelu). Bude to některý ze sourozenců s poměrem stran 16:9:
Pracovní LCD monitory s velkou úhlopříčkou: NEC EA273WM a EA243WM

Re: NEC EA243WM: 24" s tradičním 1920 × 1200 px

Aspoň, že niekto sa nebojí vybočiť zo stáda a vyrobí okrem dnes absolútne nepraktického 16:9, aj niečo s oveľa vhodnejším pomerom strán 16:10.

Dobré TN-ko, by som rovnako automaticky neodpisoval. Dajme bokom, že sme už asi tej technológie, trošku "prejedený".

Re: NEC EA243WM: 24" s tradičním 1920 × 1200 px

Filmy sa napríklad od 70rokov natáčajú natívne v pomere strán 21:9 potom taký pomer 16:9 nemusí byť celkom zlý. 16:10 je už na prácu lepšie, ale určite sa nájdu mnohí, ktorí by nepohrdli pomermi 4:3, resp. 3:2 pri 24" keď už sa sortiment obrazoviek tak rozširuje :)

Re: NEC EA243WM: 24" s tradičním 1920 × 1200 px

Veď práve, 16:9 je ideálny len na tie filmy a možno hry, inak slabota.

Tiež, aj podľa mňa, by bol potrebný podstatne širší sortiment dobrých monitorov s pomerom strán 4:3, alebo 5:4. Veľmi na trhu chýbajú.
Rovnako sú, podľa mňa neoprávnene, na okraji záujmu recenzentov odborných magazínov, ako aj webov.

Re: NEC EA243WM: 24" s tradičním 1920 × 1200 px

No, IPS 24" už doma jedno mám, zkusil jsem k tomu před měsícem pořídit druhý, rádobyslušný TN LED podsvícení 1920x1200 (dost možná stejný panel jako tohle) - no a né, jsem to musel vrátit. Sice jsem tenhle druhej chtěl jen na nějaký text a tak, ale hlavně ty mizerné úhly, s tím nic nenaděláte, prostě v tom srovnání to vadilo i jen na pozadí ve windows :))
TN si už nikdy nekoupím, leda zadarmo, a ne ve střední kategorii, tohle vypadá na těžký omyl.
Jo a k článku, je to formulováno tak, že by WLED podsvícení mělo nějak vylepšovat obraz oproti CCFL. Tak to je teda těžký omyl.

Re: NEC EA243WM: 24" s tradičním 1920 × 1200 px

Nevím, na co je přesně naráženo, ale WLED má oproti CCFL spoustu výhod, u kancelářského monitoru pak skoro jen výhody. Od snadnější regulace jasu, přes příkon (při vybavení firmy desítkami či stovkami monitorů už rozdíl 20 a 45 W může být podstatný) až po menší rozměry/zahřívání. Srovnatelní nástupci svých CCFL předků (např. ZR2440w za ZR24w) většinou vykazují rovnoměrnější podsvícení, že se nějak rozmohla nulová kontrola kvality a podsvícení prosvítá, to už není problém LED. Složitější/nákladnější dosažitelnost širšího gamutu pak zajímá málokterého domácího uživatele a málokterou kancelář.

Re: NEC EA243WM: 24" s tradičním 1920 × 1200 px

Naráženo je na to, že je použita taková formulace v jedné větě, jakoby ty LED mohly nějak vykompenzovat TN. Což nikdy nemůžou. Navíc jsou už prakticky všude a skoro to nestojí za zmínku. To spíš, kdyby tam LED nebyly.
Jinak s něčím ve vaší reakci souhlasím (především s příkonem a jasem), ohledně gamutu to je nula nebo mínus, o centimetr tlustší monitor taky bude pro málokoho problém a s tou rovnoměrností... Spíš nesouhlasím.
Ono taky proč by mělo být LED podsvícení lepší, světlo jako světlo? LED nám znějí jako něco kvalitnějšího, nicméně stačí se podívat třeba na LED žárovky, teprv opravdu v poslední době se kvalitou světla přibližují zářivkám. Tady jde spíš o nižší cenu těch pár ledek a navíc se to PR podařilo prodat, dvě mouchy jednou ranou. Ke všemu (aspoň u normálních "šuntů") u LED bývá podsvíceno jen ze strany, zatímco trubice byly rozmístěny rovnoměrně za obrazem a čím lepší panel, tím jich bývalo víc. Taková remíza. Výsledky tomu celkem i nasvědčují.
Jinak, ač to tak zní, nejsem proti LED podsvícení :) Jen mně vadí, když se z toho dělá něco extra, jak to bývá na letácích :)

Re: NEC EA243WM: 24" s tradičním 1920 × 1200 px

LEDek se dá osadit spousta a rozptýlení je snadnější (opět se nemluvím o krajní situaci extrémního šetření s jedním úzkým páskem někde). (U-)trubic CCFL se tam vměstná jen určité množství.

Jinak mně taky vadí hlavně to, co zavedl Samsung a spol.: LED televizor a LED monitor (místo LCD s podsvitem LED – to už je IMHO za hranicí klamání).

Re: NEC EA243WM: 24" s tradičním 1920 × 1200 px

Tak to se shodneme, LED TV, to nemám slušných slov... bohužel na lidi to funguje.

Re: NEC EA243WM: 24" s tradičním 1920 × 1200 px

"rádobyslušný TN LED podsvícení 1920x120"

Který výrobce a typ?

Re: NEC EA243WM: 24" s tradičním 1920 × 1200 px

http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?hlt=Link_Overview&s...

Dokonce si o něm ve specifikacích dovolili tvrdit úhly 178/178. Nic nebylo dál od pravdy...

Re: NEC EA243WM: 24" s tradičním 1920 × 1200 px

jo jenomže ten co odkazuješ nemá LED podsvícení ale CCFL ;-)

Ten NEC je v podstate prvním 24" s led podsícením TN co je 16:10 1920x1200
a drahý je proto že nejspíš používá ten nový LCD panel od Samsungu
http://www.samsung.com/global/business/lcdpanel/product/monitor.html které letos uvedl. ;-)

Re: NEC EA243WM: 24" s tradičním 1920 × 1200 px

No vlastně asi jo :) Podsvícení jsem nějak neřešil.