Reklama

Sandy Bridge: 32nm čtyřjádro s IGP v roce 2011

Jak už jsme na ExtraHardware zdůraznili několikrát, pro 45nm čtyřjádro Core i7 Bloomfield představené koncem roku 2008, ani pro novější Lynnfield není plánován přechod na 32nm výrobu, kterou využívají nové dual-core Core i3/i5 Clarkdale a šestijádrový GulftownBloomfield Lynnfield tak nahradí čipy náležící až do další generace pojmenované Sandy Bridge.

O Sandy Bridge nyní víme několik nových detailů. První procesor této generace, který se začne vyrábět koncem tohoto roku a v první čtvrtině toho příštího bude dostupný, ponese čtyři jádra a integrovaný grafický procesor (mGPU). Půjde o monolitické řešení vyrobené 32nm postupem, nikoliv tedy slepenec procesoru a „čipsetu“ v jednom balení, jakým je Core i3/i5 Clarkdale. Na nové modely se dvěma, šesti a osmi jádry si počkáme o něco déle.

Cnews na Facebooku
Reklama


Clarkdale – menší čip (32nm) nese jádra procesoru, větší (45nm) řadič pamětí, PCI Express a integrované grafické jádro 

Oproti integrované grafice u Clarkdale by mGPU v Sandy Bridge mělo být údajně dvakrát výkonnější. Pokrokem je už ale jeho samotná přítomnost, byť to na první pohled nemusí být zřejmé. Díky tomu totiž i u výkonnějších sestav (a hlavně u notebooků) bude možno vypínat žravou samostatnou grafickou kartu v době, kdy výkon ve 3D není potřeba. O přepínání grafik hovoří Intel v materiálech ke svým nejnovějším procesorům, AMD v souvislosti s Mobility Radeony HD 5000, bezkonkurenčně největší vlny ale dělá nVidia s technologií Optimus. O té vám více prozradíme příští týden v úterý, kdy vyprší NDA na informace odtajněné na dnešní předváděčce v pražském hotelu Imperial.

Zdroj: Fudzilla 1 | 2

Komentáře

Re: Sandy Bridge: 32nm čtyřjádro s IGP v roce 2011

22nm technologia.... kriste, ako to davaju dokopy, to by som chcel fakt naozaj vidiet. 22nm? ked sa teraz pozeram na obrazky procakov a ich schemy a bla bla bla, je to neuveritelne, kolko je toho nasukaneho do toho maleho stvorceka...

fakt som rad, ze zijem v tejto dobe :D

Re: Sandy Bridge: 32nm čtyřjádro s IGP v roce 2011

leč 22nm tu nebude dle schématu Intelu, ale asi s více než 1/4 letním zpožděním, čili 1Q 2012. Mimochodem, nepřímou konkurencí Sandy Bridge bude zhruba ve stejné době vydaný AMD Iano (první Fusion projekt). Dokonce Dirk Mayer se slovně zavázal, že Iano bude (v samplech?) vydáno ještě tento rok !

Re: Sandy Bridge: 32nm čtyřjádro s IGP v roce 2011

To ja jsem taky rád že žiju v týhe době :) lepší než se mlátit po hlavě palcáty. Jenom abi lidi misto grafik nezačali kupovat jen intel no snad se tomu nestane já si totiž myslim že bi procesor mněl dělat svoji práci v LGA a grafika to svě v PCI Expres X16 nebo gdyž už tak né vypínat. Ale ba naopak pomáhat. Nestíhá grafika pomůže s výpočty procik a naopak.

Re: Sandy Bridge: 32nm čtyřjádro s IGP v roce 2011

problem je ze jedina firma ktera nato ma celej ten balicek, tedy jak vykonne GPU tak vykenne CPU v tomhle pripade dela uplny hov.no, ano je to AMD

snahu o to maj bohuzel jen Itel ktery ale nema vykonne GPU a pak nVidia ktera nema zadne CPU a tak si vlastne hrajou na svem rybnicku a delaj si navzajem naschvali

Re: Sandy Bridge: 32nm čtyřjádro s IGP v roce 2011

šaman, než plácat nesmysli, více se věnovat dění v oblasti procesorů. pro mě jsou tvé poznámky na toto téma úsměvné :)

PS: myslím, že nemáš vůbec ponětí o tom, co že je FUISON a proč ho AMD všude reklamuje ve svým oficiáních dokumentech

Re: Sandy Bridge: 32nm čtyřjádro s IGP v roce 2011

kdyby ho vsude reklaovali tak by onem vsichni vedeli, to ze to soupnou v par lsidech na svoje stranky a udelaj nejaky prohlasni je sice pekny, ale lidi se to takto nedozvedej ;)

navic to nemanic polecneho s tim co spsalo vejs, zadna pomoc se vsema vypoctama se proste konat nebude, prtoze nato nemaj rozhrani ktere by zvladalo jak CPU ak GPU, nebo oni snad GPU od AMD zvladaj C/C++ ? nevsiml jem si, neuspli masove se Stramem a tohle bude asi stejna dira

usmevne je to utebe ze ses posledni zachana AMD alespon v cehach, bez tvich postu by se tady toho o spouste AMD puskach nevedelo protoze je spis tajej nez aby je tlacili nejak marketingem ven :) ale skonis to vetsinou tim ze si ani poradne nerohlnes grafy a snazis se ubezpecit ze nejake CPU od AMD porazi CPU od Intelu a pak te nekdo vyvede z omylu tim ze si ty grafy skoukl spatne a je to vlastne naopak

Re: Sandy Bridge: 32nm čtyřjádro s IGP v roce 2011

smažte ho, to přece není normální ten Šaman

Re: Sandy Bridge: 32nm čtyřjádro s IGP v roce 2011

bez cekat na ty svoje 128 bitove procesory jak si nedavno psal, kdys se budes hodne snazit, tak se jich treba dockas :))))

Re: Sandy Bridge: 32nm čtyřjádro s IGP v roce 2011

narozdíl od tebe však chybu uznám a posty upravím s odkazy ,-). Navíc, věděl bys vůbec něco o Sandy bridge bez této novinky? Pověz mi tedy například co víš o Ivy Bridge, když Intel je tak známej :). Případně zkušební otázka, do jakého socketu přijde SB a o jaký segment trhu se má jednat? :) Kdy byl například systém s Sandy Bridge poprvé představen ? :) Uvidíme,jak jsi znalý z paměti a jakou reklamu tedy dělá Intel

Re: Sandy Bridge: 32nm čtyřjádro s IGP v roce 2011

chapes ze masoveho zakaznika takove veci nezajimaj, nejdulezitejsi je otom jen informovat aby to vedela masa, ne aby se rozebyralo ze to bude na patici XYZ a ze to ma takove a makove parametry, to zajima minimum stouralu a IT, me osobne je putna co a jak IB je a bude, to je hudba roku 11 a 12, to co je dulezite je to co je ted, naco si sahnu a muzu koupit v obchode ;)

a ty vis na jakem socketu bude SB a IB, nebo to mas jen jako spekulaci :)))))

Re: Sandy Bridge: 32nm čtyřjádro s IGP v roce 2011

SB je do s 1135 a IB do s1567.

Re: Sandy Bridge: 32nm čtyřjádro s IGP v roce 2011

no nezajimava informace, z hlediska marketingu primo zbytecna

mimoto si se netrefil SB je do 1156 ;) IB pravdepodobne taky, ale to je zatim nezverejnilo

Re: Sandy Bridge: 32nm čtyřjádro s IGP v roce 2011

proste to ze AMD ma ze vsech tech 3 firem nejvetsi moznosti a neumi jich vyuzit tady neokecas ani tim ze zmenis tema, z toho pohledu jakym je Fusion prezentovany mam jako zakaznik moznost si to dnes koupit od Intelu v podobe Atomu/i3/i5

a ano mas pravdu, otom co je FUISON poneti nemam, a bohuzel to poneti nema ani google, ani stranky AMD

Re: Sandy Bridge: 32nm čtyřjádro s IGP v roce 2011

Proč by je neumělo využít? Podívej se na promotion slajdy AMD (segmentuje různé procesory dle výkonu ve spojení s čipsetem a GPU). Pleteš se, i3/i5 600 je pojetím od Fusion odlišný.

Re: Sandy Bridge: 32nm čtyřjádro s IGP v roce 2011

promotion slajdy ale zajimaj jen novinare a lidi jako ty, ne kupujici ;)

http://www.extrahardware.cz/amd-predstavuje-fusion po precteni treba tohoto nabyvam dojmu ze i3/i5 je to same jen jiz davno v praxi prodavane a "uspesne"

jako zakaznika me samozdrejme naprosto nezajima ze je to v pripade AMD neslepenec, zajima me jen a jen funkcnost a ne jak je to provedene

Re: Sandy Bridge: 32nm čtyřjádro s IGP v roce 2011

Tak,tak.AMD ma naprosto zoufalej marketing.Nebyt jednoho zaryteho fanouska AMD,pisiciho na ruznych forech po CR,nevedeli bychom vubec nic.:-P

Re: Sandy Bridge: 32nm čtyřjádro s IGP v roce 2011

Máš pravdu, ale myslím si, že kdo chce a má o věc zájem, tak informace si najde sám. Pořád lepší marketing AMD, který nic bombastického předem neslibuje a pak přijde s nějakou bombou, než u konkurence která už propaguje Fermi2 a přitom Fermi1, která už půl roku papírově "drtí" veškerou konkurenci, nikdo dosud neviděl :-)

Re: Sandy Bridge: 32nm čtyřjádro s IGP v roce 2011

muzes sem hodit zdroj kde je propagovana Fermi2 ze strany nVidie ?

mimoto tady se psalo o Intel vs. AMD, tak nevim proc sem tahas nVidii?

Re: Sandy Bridge: 32nm čtyřjádro s IGP v roce 2011

http://[web_s_nezarucenymi_informacemi]/component/content/article/1-aktualni-zpravy/163...

Jinak jsem reaogoval na příspěvek Godlika k marketingové neschopnosti AMD. Nikoliv k AMD vs. Intel, to bych se rozepsal více :-(

Re: Sandy Bridge: 32nm čtyřjádro s IGP v roce 2011

jak sam vidis, tak odkaz se ti prepsal na "web_s_nezarucenymi_informacemi" a myslim ze je ti jasne, ze to neni marketing nVidie, ale pouze prezentace jedince ktery s nVidii nema nic spolecneho, primo prezentaci na Fermi2 bys asi hledal marne, protoze samotna nVidia k necemu takovemu jiste zatim nemela duvod a Fermi2 je zatim jen vyplod prave jedincu kteri pisi svoje blogy nebo jiste druhy clanku na servry typu filtrovanych slov :)

nebo ty snad beres vpotaz informace ktere si dnes na web muze dat kdokoliv a nejsou nijak overene a podlozene a maji spise charakter spekulativniho vymyslu?, takze pokud ja na svuj blog dam informaci ze AMD chysta 32jadrove CPU s kodovim oznacenim Obelix a GPU HD8xxx s kodovim oznacenim Asterix, a cirou nahodou se to dostane nekam na weby o hardware, tak tomu budes verit?

samozdrejme lidi spekuluji a predpovidaji ze jakesi Fermi2 bude tim prvnim co treba vyuzije raytracing ve hrach, ale to jsou jen spekulace jednotlivcu a nikoliv firmy co ji zminuji ;)

Re: Sandy Bridge: 32nm čtyřjádro s IGP v roce 2011

OK máš pravdu, kluci z marketingu nvidie jsou kabrňáci a já se za sebe stydím, že jsem je tak neomaleně pomlouval. Původně jsem si myslel, že ten "web_s_nezarucenymi_informacemi" s jeho OBRredaktorem je marketingové zastoupení nvidie pro ČR, ale jak vidím, zase jsem se spletl. Takže se znovu omlouvám těm kabrňákům i tobě a končím toto vlákno. Jdu se sám nad sebou zamyslet.